فریادهای اعتراضی سناتور استرالیایی در مقابل پادشاه انگلیس

یک سناتور استرالیایی در جریان یک مراسم سلطنتی در پارلمان این کشور با حضور پادشاه انگلیس، به نشانه اعتراض فریاد زد.

به گزارش مشرق، سناتور لیدیا تورپ سناتور استرالیایی در جریان یک مراسم سلطنتی در پارلمان استرالیا با حضور پادشاه انگلیس چارلز، به نشانه اعتراض به استعمار بریتانیا بر استرالیا، فریاد زد.

براساس این گزارش، پادشاه چارلز و همسرش ملکه کامیلا در نخستین سفر خود به استرالیا پس از تصدی عنوان پادشاهی بریتانیا در سال ۲۰۲۳، ابتدا به شهر سیدنی رفته و سپس در ادامه سفر به شهر کانبرا پایتخت استرالیا رفتند.

پادشاه چارلز در این شهر ضمن بازدید از بنای یادبود جنگ استرالیا و دیدار عمومی با گروهی از مردم، در مراسمی رسمی با حضور وزرای ارشد و نیروهای نظامی استرالیا در پارلمان این کشور شرکت کرد که این مراسم با اختلال روبرو شد.

در این مراسم ناگهان سناتور تورپ فریاد زد: تو پادشاه ما نیستی و این زمین متعلق به تو نیست. تو نسل کشی علیه مردم ما مرتکب شدی و باید آنچه را که از ما دزدیدی به ما برگردانی. تو زمین ما را نابود کردی. سپس نیروهای امنیتی بلافاصله او را از ساختمان پارلمان خارج کردند.

در حالی که استرالیا به صورت کاملا جداگانه از پادشاهی بریتانیا اداره می شود، پادشاه چارلز سوم همچنان رئیس این کشور محسوب می شود. رای گیری ملی در سال ۱۹۹۹ برای کسب استقلال در استرالیا و تبدیل شده به یک جمهوری، به طور سراسری شکست خورد.

پادشاه چارلز به هنگام فریادهای اعتراضی سناتور تورپ در محل پودیوم پارلمان در حال صحبت کردن با آنتونی آلبانیزه نخست وزیر استرالیا بود.

سناتور تورپ طرفدار حق حاکمیت بومی های استرالیا بر این سرزمین است و او پیشتر نیز سابقه اعتراض به این موضوع را در سنای این کشور داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس